Tisztelt Betegek / Hozzátartozók!
A GMN-MED BT. háziorvosi alapellátást nyújtó Egészségügyi Szolgáltató, mint gyógyító szervezet legfontosabb célkitűzése hogy, a szolgáltatásait igénybevevő valamennyi páciens / beteg számára hozzáférhető, megfelelő színvonalú és megkülönböztetés nélküli ellátást biztosítson. Házirendünk a gyógyulást váró, segítségre szoruló betegek és hozzátartozóik, továbbá az egészségügyi szolgáltatást végző szakemberek számára egyaránt útmutatóként szolgál.
Az egészségügyi alapellátás során az eredményes gyógyításért, a sikeres végeredményért nem csupán a szakemberek, hanem a beteg és hozzátartozója is sokat tehet.
Általános tájékoztatóként kifüggesztettük a rendelési időt, az ellátást végző szakorvos és a közreműködő asszisztens (körzeti ápoló) nevét. A háziorvosi alapellátást végző rendelés esetleges szüneteltetéséről, a helyettesítő nevéről a rendelőnk ajtaján tájékoztatót olvashat (amikor ez aktuális).
1. Betegbejelentkezés-betegfogadás
- vizsgálat előzetes bejelentkezés/előjegyzés alapján történik, az időpont kérés lehetőségei:
- rendelési időben telefonon (44/311-453), akár az adott napra is
- internetes bejelentkezés NetDoktor Páciens applikáció segítségével (iOs, Android)
- sürgős, életveszélyes esetben bejelentkezés nélkül fogadjuk a betegeket
- amennyiben az adott napra már nincs időpont, de a megjelenés nem tűr halasztást, az érkezési sorrend határozza meg a bejutást. Ebben segítséget nyújt a Várótermi Információs Rendszer (V.I.R.), amelynek működéséről ide kattintva olvashat részleteket
- csak receptírás miatt nem szükséges bejelentkezni, ilyen igény bejelentése a honlapon, NetDoktor Páciens applikáció segítségével (iOs, Android) és telefonon is megtörténhet
- a rendelési időn kívül, üzenet rögzítő segítségével (44/311-453)
- rendelési időben (44/311-453)
- tervezett betegszállítási igény leadása a rendelési időben telefonon (44/311-453) vagy személyesen, legalább 24 órával a szállítás előtt lehetséges, szállítási utalvány kiállításával
- fekvőbeteg, otthonában történő vizitje előzetes megbeszélés alapján történik
- szakrendelőbe beutaló kiadása CSAK vizsgálat után lehetséges, előtte szükséges az időpont kérés. Ez alól kivételt képez a szűrővizsgálatokra történő beutaló igény.
- szakorvosi leletek visszahozásakor is szükséges az időpontkérés, a várakozási idő csökkentése érdekében, de ez megtörténhet telemedicina keretein belül is
- kúraszerű injekció beadása bejelentkezés nélkül történik a reggeli órákban (8:00-8:30)
- igazolások kiadása (közgyógyellátás, adó kedvezmény) az igény leadását követő munkanapon lehetséges, de ez - amennyiben a betegforgalom ezt lehetővé teszi - akár az igénybejelentés napján is megtörténhet
2. Üzenetrögzítő használata
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a rendelőben működő telefon segítségével lehetőség van üzenet hagyására. Amennyiben nem szükséges a visszajelzésünk (pl. szűrővizsgálatokra történő beutaló igény, ismételt gyógyszerfelírás, stb.) akár a délutáni vagy esti órákban is hívható a rendelő. Kérjük, az azonosíthatóság érdekében ilyen esetben pontosan adják meg adataikat (név, lakcím, életkor), az igényelt beutalókat, gyógyszereket (tételesen felsorolva, vagy a „szokásos” havi szükségletet jelezve), a tévedések elkerülése érdekében! Ezzel a lehetőséggel elkerülhető a reggeli órákra jellemző telefonvonal foglaltság, és lehetséges a kedvezményes időszakban történő telefonhívás. Az így beérkezett igényeket a következő munkanapon teljesítjük, a rendelés végén az elkészült anyag átvehető.
3. A rendelés igénybevétele előtt
- a saját társadalombiztosítási kártyát
- az előző leleteket, kórházi zárójelentéseket
- vérnyomás,- vércukor,- Syncumar / Marfarin naplót kérjük előkészíteni!
4. Munkaidő
- rendelési idő: munkanapokon 8:00-11:00-ig
- prevenciós rendelési idő: munkanapokon 11:00-12:00-ig
- rendelkezésre állási idő: munkanapokon 12:00-16:00-ig
telefon: +36 (70) 944-8-944 - ügyeleti idő: munkanapokon 16:00-8:00-ig, munkaszüneti és ünnepnapokon: 8:00-tól a következő munkanap 8:00-ig
telefon: 1830
ügyeleti rendelés helye: Területi Kórház Mátészalka, Kórház u. 2-4.
5. Dokumentumok kezelése
- tájékoztatjuk, hogy személyes és egészségügyi adatait a hatályos jogszabályok alapján titkosan kezeljük, harmadik személy által nem hozzáférhető módon tároljuk! Kizárólag a gyógykezeléshez szükséges adatokat rögzítjük!
- a hozott vagy interneten küldött leleteket, kórházi zárójelentéseket digitalizáljuk, ezt követően visszaadjuk (ez alól csak az emelt indikációs szakorvosi javaslatok képeznek kivételt), ezért mindig az eredeti dokumentumokat (vagy hitelesített másolatokat) kérjük bemutatni!
- az emelt indikációs szakorvosi javaslatok mellé kérjük betegeinket hozzák el az aznap kiállított ambuláns lapokat is!
- minden kiadott beutaló illetve beutalás után keletkezett szakorvosi leletet kérünk visszahozni, mert amíg ez nem történik meg, nem tudunk ismételten beutalót kiadni!
- a más egészségügyi intézményekből származó, általunk tárolt dokumentumokról nem áll módunkban másolatot készíteni, ezen dokumentumok pótlása csak a kiadó intézménytől lehetséges
6. A betegeket a betegellátással kapcsolatban megillető jogok és kötelezettségek
A betegeket megillető jogok gyakorlása az 1997.évi CLIV. Egészségügyi Törvény előírásainak megfelelően történik.
A beteg jogai:
- egészségügyi ellátáshoz való jog
- egészségügyi ellátás visszautasításának joga
- orvosi titoktartáshoz való jog
- emberi méltósághoz való jog
- kapcsolattartás joga
- tájékoztatáshoz való jog
- önrendelkezés joga
- egészségügyi dokumentáció megismerésének joga
- orvosi kezeléssel, ellátással kapcsolatos panasz kivizsgálásának joga
A betegek kötelezettsége:
- a házirendben foglaltakat betartani
- más beteg jogait tiszteletben tartani
- az egészségügyi dolgozók törvényben foglalt jogait szem előtt tartani
- a rendelőhelyiség tisztaságát, csendjét megőrizni
- a rendelő felszerelését, berendezéseit rendeltetésszerűen használni
- az egészségügyi dolgozókkal, képességei és ismeretei szerint együttműködni köteles: a kórisme megállapításához korábbi betegségeiről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről a háziorvost tájékoztatni; esetleges fertőző betegség tényéről tájékoztatást adni; a gyógykezeléssel kapcsolatban kapott rendelkezéseket betartani; a személyes adatait hitelt érdemlően igazolni; az egészségügyi ellátását érintő korábban tett jognyilatkozatról tájékoztatást adni; a jogszabályok és a szolgáltató által előírt térítési díjat megfizetni.
7. A betegpanaszok kivizsgálása
Az egészségügyi szolgáltató Panaszkivizsgálási Szabályzatában foglaltak szerint jár el betegpanasz esetén.
Panaszával fordulhat:
- A praxis orvosához
- A betegjogi képviselőhöz
Betegjogi képviselő neve, elérhetősége, fogadó órája a rendelő előtt kifüggesztve, illetve ide kattintva is megtalálható.
MOBILTELEFONOKAT a rendelőkbe, a váróhelyiségekbe való belépés előtt kérjük kikapcsolni! HANGHORDOZÓ eszközök használata csak füldugóval engedélyezett!
A VÁRÓTEREMBEN (a váróhelyiségben) elhelyezett tárgyakért, anyagokért, a parkolóban várakozó gépkocsikért az egészségügyi szolgáltató felelősséget nem tud vállalni!
AZ INTÉZMÉNY EGÉSZ TERÜLETÉN A DOHÁNYZÁS ÉS SZESZES ITAL FOGYASZTÁS TILOS!
További információt, segítséget kérjen a praxis dolgozóitól!